26.9.07

Montilla: en primer lloc els serveis socials!


No vull deixar passar el dia d'avui sense parlar en el meu bloc del discurs d'aquest matí del president de la Generalitat, José Montilla, en el debat d'orientació política general en el Parlament. Clicant aquí el podeu llegir complert. Com ha dit la presidenta del meu grup parlamentari, Manuela de Madre, Montilla ha trames seguretat i confiança, que és el que Catalunya necessita per fer front als reptes de futur.

Però el que vull es transmetre des d'aquí la meva alegria per un doble motiu. En primer lloc perquè crec que el President ha fet un gran discurs. Un discurs realista vers els reptes i problemes que tenim plantejats i, a la vegada, optimista respecte de les nostres potencialitats. I, en segon lloc, quelcom que m'ha fet sentir orgullosa i contenta de pertanyer al mateix grup polític del President. Em refereixo al fet que hagi iniciat la seva intervenció parlant de les polítiques socials i, més concretament, dels serves socials (dependència, suport al tercer sector, protocols per a evitar els maltractaments infantils, aplicació de la llei de serveis socials, compromís per una llei d'infància....). Amb aquesta elecció, Montilla ha estat el primer president de la Generalitat que parla primer de tot dels serveis socials!.

Si no heu pogut seguir el discurs pels mitjans de comunicació o no teniu temps de llegir-lo sencer, podeu trobar aquí les notes de premsa amb el principals plantejaments i propostes per a cadascuna de les següens temàtiques: